stomatologia_dziecieca2PEDODONCJA
(leczenie dzieci)

Wachlarz zabiegów jakie są stosowane u dzieci obejmuje:

– LECZENIE ZACHOWAWCZE – białe lub kolorowe wypełnienia (dziecko ma możliwość wyboru koloru)

– LECZENIE KANAŁOWE

– LAKOWANIE ZĘBÓW – mlecznych i stałych. Jest sprawdzoną metodą zapobiegania próchnicy. Polega na wypełnieniu bruzd zębowych lakiem w celu zapobiegnięcia zalegania w nich resztek pokarmowych, które z czasem prowadzą do rozwoju próchnicy. Lakuje się zęby zdrowe, bez próchnicy(zęby trzonowe i przedtrzonowe stałe i zęby mleczne trzonowe). Skuteczność tej metody to 90% redukcja próchnicy. Można też zalakować zęby z bardzo powierzchniowymi, pojedynczymi ogniskami próchnicy w bruździe. Wykonuje się wtedy tzw.

LAKOWANIE POSZERZONE. Po opracowaniu i wyczyszczeniu miniubytku zamyka się go materiałem kompozytowym.

– LAKIEROWANIE ZĘBÓW PREPARATEM Z FLUOREM-dzięki temu zabiegowi dochodzi do zwiększenia twardości szkliwa a tym samym do uodpornienia go na czynniki mechaniczne i chemiczne. W ten sposób możemy zredukować próchnicę nawet o 70%.

Zabieg taki można wykonywać nawet 4 razy do roku.

– EKSTRAKCJE(USUWANIE) ZĘBÓW MLECZNYCH – takich, których nie można już uratować a są źródłem zakażenia dla całego organizmu.

– LAPISOWANIE (IMPREGNACJA) – stosowane w zębach mlecznych mających płaskie i rozległe ubytki zlokalizowane na gładkich powierzchniach zębów. Polega ono na nasycaniu zębów preparatem o działaniu bakteriobójczym, który utwardza rozmiękłe tkanki. Zahamowaniu ulega proces próchnicowy, zęby przestają boleć(choć zmieniają kolor, ciemnieją). Zabieg jest bezbolesny, wykonywany trzy razy w odstępach tygodniowych. Powtarzamy go po trzech miesiącach.

– UTRZYMYWACZE PRZESTRZENI-stosowane są w sytuacji przedwczesnej utraty zęba mlecznego, mają one na celu niedopuszczenie do nieprawidłowych przesunięć zębów stałych co w konsekwencji pozwoli uniknąć leczenia ortodontycznego w przyszłości.

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. View more
Ok, rozumiem